Bab 1 (2 soalan)
1.0 pengenalan
1.4 Faktor-faktor yang mempengaruhi pembelajaran remaja
Bab 2 (3 soalan)
2.1 Peringkat awal remaja
2.2 Peringkat akhir remaja
2.2.5 perkembangan bahasa
2.4 masalah psikologikal remaja
Bab 3 (2 soalan)
3.1.6 punca kecacatan bahasa dan kaedah menanganinya
3.3 kecelaruan tingkah laku
Bab 4 (3 soalan)
4.2 pelajar remaja berkeperluan khas
4.2.1 masalah pembelajaran
4.3 kesihatan mental remaja
4.3.1 punca tingkah laku tidak normal remaja
4.4.11 peniruan model yang positif
Bab 5 (3 soalan)
5.1.2 faktor persekitaran
Bab 6 (3 soalan)
6.1 Definisi personaliti
6.8 faktor permasalahan remaja
6.10 peranan guru menangani masalah tingkah laku remaja
Bab 7 (4 soalan)
7.1 kemahiran pemprosesan maklumat
7.4 teori sosiobudaya Vygotsky
Bab 8 (3 soalan)
8.2 pembelajaran berasaskan minda
8.4 teori otak
8.4.1 otak kiri dan otak kanan
8.6 pengaruh emosi dalam ingatan
Bab 9 (3 soalan)
9.1.3 jenis-jenis kecerdasan pelbagai – intrapersonal
- interpersonal
Bab 10 (4 soalan)
10.1 gaya pembelajaran visual, auditori dan kinestetik remaja
10.1.3 gaya pembelajaran visual, auditori dan kinestetik remaja
10.3 perbezaan teknik memproses maklumat oleh pelajar remaja
10.3.2 penyimpanan maklumat (memori) – genis-genis
Bab 11 (2 soalan)
11.1.1 peneguhan – positif
- negatif
11.3 teknik modifikasi tingkah laku
Bab 12 (4 soalan)
12.2 strategi pengajaran untuk meningkatkan pemikiran remaja
12.3.4 memikir secara kritis dan kreatif
12.4 kebaikan pemikiran dalam persekitaran sekolah dan masyarakat terhadap penyelesaian masalah remaja
Bab 13 (4 soalan)
13.1 kuasa dorongan pelajar remaja dan kebangkitan untuk belajar
13.3 keberkesanan pembelajaran berlatarkan intrinsik dan ekstrinsik remaja sebagai pembelajar yang dinamik
Tambahan
Baca cabaran kepada guru...
Semoga berjaya !!
0 comments:
Post a Comment